Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 100 kr inklusive moms.
 

Priser
Moms ingår i priset 

Vi samarbetar med Klarna
 

 

 

Normal leveranstid är cirka 4-6 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

 

-Leveranssätt
Vi skickar beställningar som post/brev  eller DHL
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

-Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

 

-Reklamation och returrätt
Om din vara är felaktig eller på något sätt defekt eller felexedierad, vänligen kontakta oss via E-mail omedelbart så att vi kan åtgärda felet samt ge dig vidare detaljinstruktioner. Vi skickar  dig ett adresskort för att du fraktfritt ska kunna returnera den felaktiga varan. Ljusboden tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar.

Vid återsändelse av en reklamerad vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i dess orginalförpacknig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av Ljusboden. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Vid reklmation krävs att du som kund kan uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel. Ljusboden undersöker alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras du som kund 300 sek för kontrollen.

Om kunden vill returnera en vara som inte är felaktig står kunden för frakten

 

 

-Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se  Ångerrätten gäller ej företag. Varan måste returneras komplett i oanvänt skick, vilket innebär att samtliga eventuella tillbehör ska finnas med i returpaketet. Varan returneras i dess orignalförpackning med avsedda skydd och inneremballage. Varan returneras snarast och senast 7 dagar efter att du meddelat Ljusboden att du ångrar ditt köp. Efter att Ljusboden har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig senast 7 dagar efter att vi har återfått varan.

Du som kund står själv för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.

Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Observera vid återsändning till Ljusboden är du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

 

-Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 400 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

 

-Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

-SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

-FORCE MAJEURE

Vid force majeure är Ljusboden befriade från att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om en underlåtenhet har sin grund i sk. befriande omständigheter, enl. nedan samt om omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter anses vara bl.a myndighets åtgärd eller underlåtenhet. nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk. brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

-ÖVRIGT

Vi garanterar inte att alla bilder exakt återger produkternas verkliga färg. Om du är osäker på hur färgerna och nyanserna av våra varor visas så hjälper vi gärna till att förklara på bästa sätt med detaljerade bilder.

Alla ljus är hantverksmässigt gjorda och dekorationerna är unika för varje ljus.

Ljusboden reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen
Produkter
Övrigt